Wizytówki to znakomity sposób na promocję tak własnej osoby, jak i firmy, którą reprezentujemy. Pozwalają one na przedstawienie najważniejszych informacji w prosty sposób i ułatwiają pozyskiwanie klientów. Ich atutem jest również to, że nie wiążą się ze zbyt dużymi nakładami finansowymi.
Jak pozyskać klienta?
W wizytówki inwestuje się przede wszystkim dlatego, że ułatwiają one zabieganie o klientów. Tych ostatnich można przecież spotkać wszędzie, a samo ofiarowanie wizytówki jest odbierane w pozytywny sposób. Co więcej, nawet, jeśli obdarowana przez nas osoba nigdy nie skorzysta z naszych usług, wizytówka może być przez nią komuś przekazana, co staje się formą dodatkowej bezpłatnej reklamy.
Trudno liczyć na to, że inwestowanie w wizytówki zaowocuje natychmiastowym sukcesem, z efektami mamy bowiem na ogół do czynienia dopiero po kilku miesiącach. Zawsze warto jednak pytać nowych klientów, skąd uzyskali informacje o naszej firmie. Jeśli okazała się nim wizytówka, warto ich traktować szczególnie poważnie.
Czas spotkań biznesowych
O wizytówkach nie można zapomnieć również wówczas, gdy uczestniczymy w spotkaniach biznesowych. Pozwalają one na ułatwienie wymiany informacji na swój temat, a jednocześnie często sama ich obecność jest odbierana jako oznaka szacunku do potencjalnego kontrahenta. Czasem szansa na intratny kontakt nie jest duża, wizytówka sprawia jednak, że trafiamy do bazy danych firm, z którymi się współpracuje. Oznacza to, że oczekiwana przez nas kooperacja może zostać nawiązana w przyszłości. Wizytówki są zatem obowiązkowe również podczas konferencji i targów.
Tu warto wspomnieć, że choć myśląc o wizytówce na ogół kojarzymy ją z produktem o charakterze informacyjnym, w cenie są również wizytówki korespondencyjne. Ich zadanie polega na przekazywaniu krótkich informacji. Zazwyczaj charakteryzuje je nie tylko większy rozmiar, ale i mniejsza ilość naniesionego tekstu. Wizytówki tego typu są często wykorzystywane w dyplomacji, ich znaczenie docenia jednak również świat biznesu.
Skuteczny marketing niskim kosztem
Mówiąc o zaletach wizytówek należy mieć na uwadze to, że są one najtańszym rodzajem firmowego marketingu. Produkcja jednej sztuki nie przekracza 20 groszy i nawet rozwiązanie bardzo wysokiej klasy nie powinno kosztować nas więcej niż złotówkę. Nie bez znaczenia jest i to, że koszt wizytówek może być odliczony od przychodu firmy, Urząd Skarbowy ciągle bowiem nie traktuje ich jako materiałów promocyjnych i reklamowych. Sam wygląd wizytówki jest uzależniony przede wszystkim od naszej pomysłowości. Może znaleźć się na niej zarówno chwytliwe hasło, jak i firmowe logo. Od niedawna osoby zawodowo zajmujące się marketingiem, wykazują się zresztą wyjątkowo dużą kreatywnością w tym zakresie, zaskoczeniem nie są więc nawet rozwiązania takie, jak bilety wizytowe przyjmujące formę otwieracza do butelek. Wizytówka to zresztą jeden z tych produktów, na których nie warto oszczędzać.
Sami klienci zresztą zazwyczaj nie mają najlepszej opinii o tym przedsiębiorcy, który promuje się za pośrednictwem wizytówek niskiej jakości. Już choćby dlatego lepiej jest wydać nieco więcej mając pewność, że wyższa jakość zapewni nam pozytywny odbiór. Duże znaczenie ma tu zwłaszcza czynnik psychologiczny sprawiający, że firmy o złej prezencji są automatycznie odbierane jako niekompetentne. Jeśli zatem firmowy budżet nie pozwala na ekstrawagancje, warto pomyśleć o zakupie mniejszej ilości wizytówek albo o ograniczeniu elementów graficznych. Dobrym pomysłem może też okazać się zaopatrzenie się w specjalne koperty na wizytówki.
Zobacz również
Polecamy
Najnowsze
Sztuczna trawa na boisko – nowoczesne rozwiązanie dla sportu
W ostatnich latach sztuczna trawa stała się jednym z najpopularniejszych rozwiązań stosowanych na boiskach sportowych. Choć jeszcze niedawno... [...]
Komentarze (0)