Jak kreatywnie zaaranżować przestrzeń w sklepie?

Decyzję o zakupie podejmujemy, opierając się m.in. na przesłankach emocjonalnych. Dlatego tak duże znaczenie ma choćby design produktów – ich kolorystyka, kształt, wzornictwo. Warto jednak mieć świadomość, że przyciągnąć może również aranżacja miejsca sprzedaży. Postaw więc na kreatywność.

Co liczy się w aranżacji przestrzeni w sklepie? Jak pomysłowo wykorzystać dostępne miejsce? Jakie elementy wyposażenia wpisują się w najnowsze trendy, a co najważniejsze – przyciągają klientów?

Unikaj powtarzalności

Oczywista rada? Tak się może wydawać. Wystarczy jednak przejść się po dowolnej galerii handlowej i przekonać, jak niewiele sklepów wyróżnia się konceptualnym designem wnętrza. Większość to zupełnie powtarzalne miejsca, które trudno byłoby utożsamić nawet z jedną, konkretną marką. Wszystko dlatego, że brak w nich elementów, które nadają wyrazistości i unikalnego charakteru. Zanim więc zaczniesz myśleć o konkretnych kreatywnych elementach aranżacji – zastanów się, najlepiej w porozumieniu z ekspertami – jaki ma być Twój sklep? Czy ma być miejscem, do którego klient „wpada” na chwilę, np. w drodze do pracy czy na autobus, a kluczem jest łatwa dostępność do produktu i maksymalne skrócenie czasu obsługi? A może chcesz stworzyć przestrzeń, w której można się dobrze poczuć i spędzić kilka chwil – bo Twoja marka kojarzy się z jakością, nowoczesnym stylem i przyjemnością? Zacznij od podstaw, by powstał unikalny sklep, którego klient nie pomyli z żadnym innym.

Natura czy nowoczesny design?

Prowadzisz concept store, oferując klientom designerskie ubrania i dodatki? Zadbaj o to, by to projekty stały się główną gwiazdą. Jasne, minimalistyczne wnętrze – np. wykonane w loftowym stylu podkreśli ekskluzywny i nowoczesny styl oraz wyczucie smaku. Sprzedajesz zdrową żywność? Zamień klasyczne regały na takie, które przypominają np. drewniane skrzynie czy wiklinowe koszyki i nie zapomnij, by we wnętrzu znalazło się miejsce na własny zielnik czy stand z ulotkami, na których znajdą się np. dietetyczne przepisy czy wskazówki związane z tym, jak być fit. Poszukaj niestandardowych kształtów. Stojak, którego półki wyglądają niczym plaster miodu? Regał w stylu retro lub vintage? Wszystko jest możliwe i dozwolone – o ile tylko zadbasz, by design był spójny i wpisał się w system identyfikacji wizualnej marki.

A może coś interaktywnego?

Chcesz, by Twój sklep stał się w pełni nowoczesny? Nic nie będzie komunikować „nowoczesności” tak dobrze, jak multimedialne POS (Point of Sales). O co chodzi? Wystarczy spojrzeć np. na materiały POS firmy Canvas, by przekonać się, że POS może przyciągać uwagę filmem, zmieniającymi się komunikatami, multimedialną prezentacją produktu, czy – za pośrednictwem ekranu dotykowego – pozwolić klientowi na samodzielne zapoznać się z informacjami, które chcesz przekazać. Interaktywne rozwiązania angażują więcej zmysłów, a co za tym idzie – marka lepiej zapadnie w pamięć, a podjęcie decyzji o zakupie może stać się łatwiejsze.

Przemyślany, spójny z wizerunkiem marki styl, nowoczesne, niestandardowe rozwiązania, gdy chodzi o witryny czy POS i interaktywne elementy – oto sposób na kreatywną aranżację wnętrza sklepu. Skorzystaj z tych rozwiązań i przekonaj się, że przyniosą korzyści dla Twojego biznesu!

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz również

xinfi.com.pl

WSPÓŁPRACA I REKLAMA

Agencja Marketingowa Fusion Marketing

794 502 662

kontakt@fusionsystem.pl

 

XINFI.COM.PL 

 

Portal należy do firmy:

Fusion Marketing Sp. z o.o.
os. Centrum A 4 /U3
31-923 Kraków