Coraz częściej słyszymy pojęcie „marketing automation”, jednak niewielu odbiorców jest świadomych znaczenia tego zwrotu. Zbiór informacji, jakie zawierają się w tym pojęciu, prowadzą do jego uogólnienia. A jakie są konkrety, które każdy - zwłaszcza początkujący - marketingowiec powinien znać?
Dokładna definicja
Marketing automation, czyli automatyzacja marketingu, to zarządzanie działaniami marketingowymi z wykorzystaniem profesjonalnych oprogramowań i narzędzi, które służą do usprawniania postępowań sprzedażowych. Automatyzacja marketingu zwiększa skuteczność naszych przedsięwzięć w Internecie, dzięki automatycznemu gromadzeniu i przetwarzaniu danych oraz statystyk, informujących nas o upodobaniach potencjalnych użytkowników (jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, wejdź na: http://ipresso.com/pl/ipresso-product-tour).
Dzięki dokładnej analizie, nie musimy marnować czasu na niepotrzebne, zabierające czas i energię działania, takie jak własnoręczne uzupełnianie danych. Dzięki statystykom, możemy poznać zainteresowania konsumentów oraz to, jakie panują trendy na danym terenie czy w danej branży oraz jakie działania najczęściej są podejmowane na danej stronie internetowej.
Dzięki oprogramowaniu do automatyzacji danych, mamy łatwy dostęp do zidentyfikowania grona odbiorców, a następnie skierowania do nich najlepszej oferty. Takie działania sprawią że, program automatycznie przygotuje oferty i dopasuje do nich odpowiednią oraz zindywidualizowaną informację promocyjną. Wiadomości te wysyłane są do konkretnych klientów z bazie danych w większości przypadków za pośrednictwem poczty elektronicznej, dzięki stworzonej bazie danych.
Software do automatyzacji działań marketingowych jest połączony z różnymi systemami, jak chociażby z ERP (z ang. Enterprise Resource Planning, czyli Planowanie zasobów przedsiębiorstwa) czy CRM (Customer Relationship Management – Zarządzanie relacjami z klientami) oraz różnymi narzędziami mailingu (więcej o zarządzaniu treścią mailową przeczytaj na: https://www.xtrf.eu/7-reasons-why-you-should-beusing-a-translation-management-system/).
Jakie działania podejmuje Marketing Automation?
- monitoruje i analizuje postępowania użytkowników danej witryny,
- przydziela potencjalnych konsumentów do danych grup, w zależności od takich czynników, jak np. zainteresowania lub dane demograficzne i mechanicznie tworzą oferty, opierające się na powyższych danych,
- zajmuje się e-mail marketingiem, tworzeniem dynamicznych wiadomości,
- tworzy zbiór zadań, które mają usprawnić działania marketingowe, takie jak: listy mailingowe, bazy danych i raporty, wskazujące zainteresowanie użytkowników; formularze kontaktowe, segreguje kontakty.
System Marketing Automation zyska coraz większą popularność – oferuje się go często w technologii chmury i rozlicza w modelu Saas (z ang. Software as a Service, czyli oprogramowanie jako usługa), przez co jego wykorzystanie nie wiąże się z wysokimi kosztami i zapewnia elastyczny system współpracy (dowiedz się więcej na: https://www.exo5.com/about/).
Jak już zostało wspomniane Marketing Automation jest technologią, która zezwala różnym firmom na automatyzację zadań marketingowych i kontroluje wykonywane prace, zwiększając ich skuteczność i przyspieszając rezultaty podjętych zadań. Dzięki temu zyski danej firmy wzrastają.
System ten w głównej mierze polega na podejmowaniu cyklicznych działań. Systematycznie budowana treść powinna być dostarczana klientom różnymi źródłami. Oprócz mailingu, możemy skorzystać z takich informatorów, jak media społecznościowe, landing page (strona docelowa). Dzięki zastosowaniu takich działań, mamy pewność że nasz content dotrze do użytkowników w odpowiednim momencie ich serfowania po Internecie.
Jakie są zalety Marketing Automation?
Branża marketingowa rozwija się w Polsce w intensywnym tempie. Pierwszym krokiem, jaki powinniśmy podjąć w kierunku rozreklamowania naszej firmy, powinno być dokładne przebadanie rynku.
Zazwyczaj osoby, rozpoczynające swoją przygodę z handlem elektronicznym, mają na początku podobne pytania. Proces wnikania w tajniki e-commerce wiąże się z tymi samymi problemami. Gdy już odnajdziesz się w wirtualnych zakupach, łatwiej będzie Ci przygotować listę problematycznych kwestii, z którymi mogą borykać się potencjalni klienci.
Dzięki zastosowaniu Marketing Automation:
- możemy nadzorować nasze postępy, dzięki raportom,
- nasze treści są bardziej wartościowe,
- redukowane są wydatki, związane z marketingiem,
- wzmożona sprzedaż i większy zysk.
Polecamy
Najnowsze
Sztuczna trawa na boisko – nowoczesne rozwiązanie dla sportu
W ostatnich latach sztuczna trawa stała się jednym z najpopularniejszych rozwiązań stosowanych na boiskach sportowych. Choć jeszcze niedawno... [...]
Komentarze (0)