Jak korzystać z Outsourcingu IT?

Outsourcing IT - co to takiego?

Outsourcing IT to usługa polegająca na zleceniu obsługi informatycznej podmiotowi wyspecjalizowanemu w tego typu działalności. Outsourcing czyli źródło zewnętrzne rozwiązania danego problemu to zjawisko coraz częstsze nie tylko w branży IT. Powszechne jest na przykład outsourcing przy zatrudnianiu personelu do realizacji jakiegoś zlecenia zwłaszcza czasowego. Popularność tego zjawiska wynika z wielu korzyści jakie wynikają z przyjęcia takiego modelu rozwiązania wybranych procesów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Outsourcing IT jest jednym z rozwiązań, które sprawdzają się świetnie w wielu firmach.

Jakie są rodzaje outsourcingu IT?

Wyróżniamy dwa rodzaje outsourcingu informatycznego. Może to być outsourcing lokalny (tak zwany nearshoring) oraz outsourcing zdalny (tak zwany offshoring). To, który z nich zastosować w danej sytuacji zależy od wielu czynników i zazwyczaj jest uzależniony od zakresu wsparcia informatycznego firmy oraz od rodzaju stosowanych technologii.

Coraz więcej firm jednak decyduje się na offshoring ze względu na coraz bardziej rozwijającą się technologię i na zwiększające się w ten sposób możliwości zdalnej realizacji poszczególnych procesów.

Outsourcing IT Warszawa, Londyn czy Nowy York, czy każde inne miejsce w Polsce czy na świecie - nie często nie ma znaczenia gdzie znajduje się siedziba firmy. Większość procesów firmy dostarczające usługi informatyczne są w stanie zrealizować zdalnie.

Jakie są główne korzyści z Outsourcingu IT?

Outsourcing IT przede wszystkim daje oszczędność czasu i pieniędzy. Po pierwsze utrzymanie specjalistów jakich wymaga obsługa informatyczna firm na stałe generuje często dużo niepotrzebnych kosztów ze względu na to, że ich wiedza i umiejętności nie są niezbędne non stop. Wsparcie firmy w zakresie IT potrzebnym do funkcjonowania danej firmy przez firmę zewnętrzną pozwala na wykorzystanie specjalistów danej dziedzinie tylko wtedy kiedy są oni naprawdę potrzebni.

Jednocześnie daje to dostęp do najnowszych technologii, na zakup których wiele przedsiębiorstw nie może sobie pozwolić ze względu na ich wysoki koszt. Dostęp do nich poprzez firmę outsourcingową jest często jedynym sposobem na poradzenie sobie z realizacją danego procesu lub projektu.

Jak wygląda kwestia rozliczenie przy korzystaniu z Outsourcingu IT?

Dwie najczęstsze formy rozliczenia przy zamówieniu Outsourcingu IT to Time&Material oraz Fixed Price.

Time&Material to jest to rozwiązanie, które zakłada rozliczenie okresowe na podstawie zrealizowanej pracy (na podstawie tzw. raportu realizacji). Jest to metoda stosowana chętnie przy projektach z mniej sprecyzowanym efektem końcowym jaki chcemy osiągnąć. Ostateczna wartość faktury jest wyliczana na podstawie realnie wykonanej pracy.

Druga opcja - Fixed Price - znacznie częściej wybierana polega na precyzyjnym określeniu na początku współpracy jej zakresu i wartości. Oprócz zakresu prac i ceny ścisłemu określeniu podlega wtedy również harmonogram prac.

Często też outsourcing IT jest udzielany w formie abonamentu miesięcznego. Wtedy wysokość abonamentu zależy od zakresu prac (ilości stanowisk komputerowych itp.) i również ustalany jest bardzo precyzyjnie na początku współpracy.

Artykuł sponsorowany

Zobacz również

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
xinfi.com.pl

E-mail: serwis@xinfi.com.pl

Informacje z kraju i ze świata. Inwestycje, innowacje. Bądź z nami na bieżąco. Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą z naszym serwisem, skontaktuj się przez formularz kontaktowy widoczny na stronie.