
Decyzję o zakupie podejmujemy, opierając się m.in. na przesłankach emocjonalnych. Dlatego tak duże znaczenie ma choćby design produktów – ich kolorystyka, kształt, wzornictwo. Warto jednak mieć świadomość, że przyciągnąć może również aranżacja miejsca sprzedaży. Postaw więc na kreatywność.
Co liczy się w aranżacji przestrzeni w sklepie? Jak pomysłowo wykorzystać dostępne miejsce? Jakie elementy wyposażenia wpisują się w najnowsze trendy, a co najważniejsze – przyciągają klientów?
Unikaj powtarzalności
Oczywista rada? Tak się może wydawać. Wystarczy jednak przejść się po dowolnej galerii handlowej i przekonać, jak niewiele sklepów wyróżnia się konceptualnym designem wnętrza. Większość to zupełnie powtarzalne miejsca, które trudno byłoby utożsamić nawet z jedną, konkretną marką. Wszystko dlatego, że brak w nich elementów, które nadają wyrazistości i unikalnego charakteru. Zanim więc zaczniesz myśleć o konkretnych kreatywnych elementach aranżacji – zastanów się, najlepiej w porozumieniu z ekspertami – jaki ma być Twój sklep? Czy ma być miejscem, do którego klient „wpada” na chwilę, np. w drodze do pracy czy na autobus, a kluczem jest łatwa dostępność do produktu i maksymalne skrócenie czasu obsługi? A może chcesz stworzyć przestrzeń, w której można się dobrze poczuć i spędzić kilka chwil – bo Twoja marka kojarzy się z jakością, nowoczesnym stylem i przyjemnością? Zacznij od podstaw, by powstał unikalny sklep, którego klient nie pomyli z żadnym innym.
Natura czy nowoczesny design?
Prowadzisz concept store, oferując klientom designerskie ubrania i dodatki? Zadbaj o to, by to projekty stały się główną gwiazdą. Jasne, minimalistyczne wnętrze – np. wykonane w loftowym stylu podkreśli ekskluzywny i nowoczesny styl oraz wyczucie smaku. Sprzedajesz zdrową żywność? Zamień klasyczne regały na takie, które przypominają np. drewniane skrzynie czy wiklinowe koszyki i nie zapomnij, by we wnętrzu znalazło się miejsce na własny zielnik czy stand z ulotkami, na których znajdą się np. dietetyczne przepisy czy wskazówki związane z tym, jak być fit. Poszukaj niestandardowych kształtów. Stojak, którego półki wyglądają niczym plaster miodu? Regał w stylu retro lub vintage? Wszystko jest możliwe i dozwolone – o ile tylko zadbasz, by design był spójny i wpisał się w system identyfikacji wizualnej marki.
A może coś interaktywnego?
Chcesz, by Twój sklep stał się w pełni nowoczesny? Nic nie będzie komunikować „nowoczesności” tak dobrze, jak multimedialne POS (Point of Sales). O co chodzi? Wystarczy spojrzeć np. na materiały POS firmy Canvas, by przekonać się, że POS może przyciągać uwagę filmem, zmieniającymi się komunikatami, multimedialną prezentacją produktu, czy – za pośrednictwem ekranu dotykowego – pozwolić klientowi na samodzielne zapoznać się z informacjami, które chcesz przekazać. Interaktywne rozwiązania angażują więcej zmysłów, a co za tym idzie – marka lepiej zapadnie w pamięć, a podjęcie decyzji o zakupie może stać się łatwiejsze.
Przemyślany, spójny z wizerunkiem marki styl, nowoczesne, niestandardowe rozwiązania, gdy chodzi o witryny czy POS i interaktywne elementy – oto sposób na kreatywną aranżację wnętrza sklepu. Skorzystaj z tych rozwiązań i przekonaj się, że przyniosą korzyści dla Twojego biznesu!
Materiał zewnętrzny
Zobacz również
Polecamy
Najnowsze
Na co zwrócić uwagę przy zakupie słuchawek bezprzewodowych nausznych?
Zakup słuchawek bezprzewodowych nausznych to nie lada wyzwanie w czasach, gdy technologia rozwija się w zawrotnym tempie, a rynek oferuje szeroką... [...]
Komentarze (0)